מאמרים

שילוט לעסקים ברמה הגבוהה ביותר

מיתוג העסק ושילוט לעסקים

כבר עם הקמת העסק שלכם, תוכלו לעשות צעדים בדרך להפיכתכם למותג. לא מדובר על פעולה ספציפית או על נוסחה מדויקת, אלא על סט של פעולות אסטרטגיות. מיתוג העסק איננו דבר קבוע וסטטי, אלא שניתן לשפר ולשנות מיתוג בהתאם לצרכי העסק שלכם. בנוסף, אף פעם לא מאוחר לעשות את צעדי המיתוג המומלצים, ותוכלו בכל שלב להשקיע ביצירת זהות ברורה לעסק שלכם.

כשמדברים על מיתוג, מדברים בעיקר על יצירת זהות ובידול. את אותה הזהות תוכלו לבסס באמצעות לוגו, סלוגן ובחירה בצבעים נכונים – למותג, למוצר ולקהל שלכם. נשאלת המון פעמים השאלה והיא איך עושים מיתוג, ובעיקר: על אילו אלמנטים ניתן לשזור את השפה העיצובית-מיתוגית?

השפה המיתוגית שלכם, צריכה לבוא לידי ביטוי על כל הנכסים שלכם – אלו שבאופליין ואלו שברחבי האונליין:

תמונת פרופיל ברשתות החברתיות

חתימות במייל ועוד…

שלטי חוץ, פנים והכוונה

דרך עיקרית להטמיע את המיתוג שלכם, היא באמצעות שלטים. אם תביטו סביבכם ברחוב מרכזי בעיר המגורים שלכם, תראו בעצמכם כי בדלת הכניסה של כל חנות ישנו שלט. לשלטים ישנו כוח אדיר – הם משדרים עוצמה, יציבות ומיתוג מנצח! אילו שלטים יכולים לשרת אתכם לטובת ביסוס המיתוג שלכם?

ראשית, שלט הכניסה לבית העסק. מדובר על השלט המשמעותי ביותר, ולכן חשוב להשקיע בו. שימו לב, כי השלט צריך לכלול את האלמנטים הבאים:

  • הלוגו שלכם
  • הסלוגן שלכם
  • כתובת + טלפון

השלט יוצב על דלת בית העסק, והמטרה היא שהוא יבלוט על פני עסקים אחרים. שימו לב, כי ישנם עסקים "השכנים" לעסקים מתחרים. השלט יוצר בעבורכם את לחיצת היד הראשונית אל מול הלקוחות – ככל שהוא יהיה מרשים יותר, כך ישנה סבירות גבוהה יותר כי יכנסו אליכם יותר לקוחות מזדמנים.

סוג נוסף של שלטים הוא שלטי הפנים. לכאורה, מדובר על השלטים הפונקציונאלים ביותר, אך אין כל סיבה שלא להשמיש גם אותם לטובת חיזוק המיתוג שלכם. שלטי הפנים יכולים להיות שלטים התלויים על דלתות המשרדים, על חדרי השירותים, הישיבות ועל דלת המטבחון. על כל שלט שכזה, שלבו גם את לוגו וסלוגן העסק שלכם. שימו לב כי סביבה "מיתוגית" שכזו, למעשה מעוררת בעובדים שלכם תחושת שייכות ונאמנות כלפיכם.

שלטי ההכוונה אמורים לסייע ללקוחות ולמבקרים שלכם, אך לא רק להם. מטרת שלטי ההכוונה היא לספק מידע חיוני אודות מיקומם של משרדים וחללים שונים. שלטי ההכוונה ימוקמו גם בקומת הכניסה, אך גם בקומות ביניים. במידה ואתם ארגון גדול שעובד בכמה קומות, הרי שהשלטים מספקים מידע גם לעובדים שלכם שצריכים לעתים להגיע לפגישות בקומות שונות עם בעלי תפקידים שונים. וכן, גם על שלטים אלו תוכלו לציין את הלוגו והסלוגן שלכם.

בחרו את השלט הבולט והנכון ביותר לכם כעסק

לכל עסק מתאימה חבילה עיצובית שונה, ולכן גם לכל עסק מתאים שלט בעיצוב אחר. שימו לב כי ישנם סוגים שונים של שלטים. את הבחירה בסוג השלט, כדאי לבסס בהתאם לאופי העיסוק וקהל היעד שלכם:

אותיות תלת-מימד

שלטים מוארים

שלטי זכוכית

שלטים בחריטה ועוד…

כרטיסי ביקור ומיתוג – מה חשוב לדעת?

לאחר שאתם מסיימים את העבודה המיתוגית, אתם צריכים לחזק ולתחזק את המותג שלכם. אחת הדרכים? באמצעות כרטיסי ביקור. על הכרטיסים חשוב להדפיס את הלוגו והסלוגן, ולבחור בצבעים המזוהים אתכם. את הכרטיסים תוכלו לחלק בתערוכות, כנסים, הרצאות ובכל אירוע עסקי שבו אתם לוקחים חלק. מדובר על הדבר הבסיסי ביותר, אך כזה שעושה עבורכם עבודה שיווקית-תודעתית נפלאה!

אולי יעניין אותך גם?

דילוג לתוכן